האופוזיציה: "אם החוקים יעלו – נצא מחדר המו"מ"

איתי גדסי 1 Comment on האופוזיציה: "אם החוקים יעלו – נצא מחדר המו"מ"

בעקבות הפרסום כי בקואליציה העלו את החוק לקריאה שניה ושלישית באופן פרוצדורלי, סיעות האופוזיציה הבהירו: "אם החוק יעלה על סדר היום של הכנסת נצא מיד מהחדר"

גנץ ולפיד
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביש עתיד והמחנה הממלכתי, מבהירים היום (שלישי) כי לא יאפשרו את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית במהלך המשא ומתן לפשרה. זאת, על רקע הפרסום בחדשות 12, פיו החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים הונח פרוצדורלית על שולחן הכנסת לקריאה שניה ושלישית, על מנת לאפשר לקואליציה להצביע עליו בכל עת.

ביש עתיד והמחנה הממלכתי הבהירו: "לא נאפשר התקדמות בחקיקה בזמן הידברות. מקווים שבקואליציה ונתניהו מבינים את האחריות שלהם. אם החוק יעלה על סדר היום של הכנסת נצא מיד מהחדר".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב: "כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב. במקום ללכת להידברות אמיתית אצל נשיא המדינה ולאחות את הקרע בעם ישראל. הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף והניחה ברגעים אלה את חוק יסוד השפיטה ובתי משפט על שולחן הכנסת. המשמעות היא שבכל רגע נתון זה יכול לעלות להצבעה ולעבור במליאה. אקדח לרקה במלוא מובן המילה".

בתוך כך, הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי מינו את צוותי המשא ומתן שיקיימו את המגעים לפשרה ברפורמה המשפטית. מטעם הליכוד והקואליציה מונו השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד"ר אביעד בקשי – ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת.

מטעם יש עתיד: ח״כ אורנה ברביבאי, ח״כ קארין אלהרר, מנכ״לית משרד רה״מ לשעבר נעמה שולץ ועו״ד עודד גזית. מטעם המחנה הממלכתי: ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר להידברות, בנאומו ביד ושם: "אני מקווה בכל לבי, שאתמול שינינו כיוון –כחברה וכמדינה, ושההזדמנות שנוצרה עם עצירת החקיקה תביא עימה הידברות כנה, רצינית ואחראית; תרגיע את הרוחות, תנמיך את הלהבות ותוביל לתוצאות חיוביות בהסכמה רחבה. אין ספק כי זהו רגע רגיש. חומות האיבה והחשדנות גבוהות מתמיד.

"בית הנשיא יפעל בתקופה הקרובה בשיתוף פעולה רחב עם כלל המערכות, הפוליטית והציבורית, כמרחב לגיבוש הסכמות רחבות ככל האפשר, במטרה לחלץ את מדינת ישראל האהובה שלנו מהמשבר העמוק בו אנו נמצאים.

כולנו צריכים לגלות אחריות בעת הזאת. לקדש את הדמוקרטיה, ולקדש את אחדות העם. אמרתי כל העת ואני שב ואומר: אם צד אחד ינצח – המדינה תפסיד. חייבים לשמור עלינו כעם אחד וכמדינה אחת – יהודית ודמוקרטית", אמר הנשיא.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ליברמן אין לו אינטרס אחר חוץ מלנקום בנתניהו ולכן כל ההתנהלות שלו צריך להיחשב בהתאם